Event Fotografie en Commerciële Fotografie

Event De fotografie is de naam voor commerciële fotografie, die soms op ad hoc basis wordt uitgevoerd. Dit soort fotografie is meer nodig dan alleen maar op een bepaalde plaats of een bepaalde tijd. De fotograaf zal willen om zich te onderscheiden als een evenement plaatsvindt en vastleggen van alle aandacht van het publiek.

Event Fotografie

Event Fotografie moet heel duidelijk over zijn doelstellingen te zijn. De fotograaf moet een duidelijk begrip van het publiek en wat ze naar op zoek zijn. De fotograaf kan kiezen om het evenement te schieten in een vast formaat zoals kleur of zwart-wit, of hij / zij kan een nieuwe stijl die past bij de gelegenheid te creëren. De fotograaf kan een verscheidenheid aan foto-editing software te gebruiken om de foto's na het evenement te verhogen.

De meest fundamentele reden waarom fotografen schieten commerciële evenementen is om een ​​deadline te halen. Ze willen de meest memorabele momenten voor hun cliënt vast te leggen. Een andere reden is om een ​​schot dat de portefeuille van de professionele fotograaf zal passen en weerspiegelen de expertise van de fotograaf op dit gebied te creëren.

Terwijl de gebeurtenis en commerciële fotografie beide vereisen een veel talent, ze vereisen verschillende vaardigheden. Eventfotografie moet nauwkeurig en artistiek te zijn terwijl commerciële fotografie hoeft niet per se hoeft te zijn, omdat het publiek vaak wordt een diavoorstelling. Deze types van foto's kunnen worden gemaakt door zowel een professionele en een beginner. Het hangt allemaal af van de vaardigheden van de fotograaf en wat hij / zij wil om eruit te komen van het evenement.

Professioneel evenement fotografen hebben in het algemeen commerciële fotografie een inkeping hoger. Het verschil tussen de twee vormen van fotografie is het niveau van inzet en tijd besteed aan de schoten. Eventfotografie betreft planning en voorbereiding van de locatie en het organiseren van de achtergrond acteurs en locatie, terwijl commerciële fotografie richt zich meer op de rekwisieten, achtergronden en nog veel meer aspecten van de foto's. Eventfotografie kost veel tijd en moeite, omdat het omvat het reizen, het ontmoeten van klanten en het opbouwen van een sterke band met het publiek.

Event fotografie is alles over het vastleggen van de aandacht van het publiek. Dit wordt gedaan door de fotograaf om memorabele momenten te creëren. Soms is de fotograaf kan kiezen om een ​​verhaal te maken, met behulp van objecten en onder voorbehoud van de ervaring van het evenement te portretteren. De fotograaf zal moeten foto's te combineren met video om de kijker een compleet beeld van het evenement aan te bieden. Videoclips kunnen vervolgens worden geüpload naar het internet.

Om een ​​succesvolle commercieel te produceren, moet de fotograaf te gaan zijn / haar verbeelding is de sleutel tot zijn / haar publiciteitscampagne. Een goede commerciële fotoshoot moet in staat zijn om een ​​klein moment vast te leggen en krijgen het publiek om zich te concentreren op iets dat ofwel is intrigerend of intrigerend eenvoudig. Er zijn een aantal technieken gebruikt om dit doel te bereiken.

De fotograaf zal willen richten op het verkrijgen van de persoon die wordt gefotografeerd om snel te reageren. Hij / zij moet duidelijk te communiceren, als het onderwerp is afgeleid of als het beeld krijgt een onhandige uiterlijk. De fotograaf moet leren hoe ze snel praten om de aandacht van het onderwerp te grijpen. Het idee is om de aandacht van het onderwerp onmiddellijk en krijgen ze te kijken naar de camera.

De volgende stap voor commerciële fotografie is om zich te de cliënt betrokken. De klant is degene die de fotograaf betaalt dus het is best om ze te laten voelen als een partner. Zelfs de meest doorgewinterde commerciële fotograaf zal soms missen het merk. De fotograaf kan leren van de fouten van anderen en te voorkomen dat soortgelijke problemen in de toekomst.

De volgende stap in commerciële fotografie is om project. Terwijl commerciële fotografie is gebruikt voor honderden jaren, moet de moderne commerciële fotograaf nieuwe technologieën, zoals digitale fotografie te omarmen. Hij / zij moet op de hoogte blijven van nieuwe digitale technologieën en hun toepassingen. De fotograaf moet ook in staat zijn om te leren van zijn fouten en leren van de fouten van anderen.

Event en commerciële fotografie zijn geëvolueerd en blijven evolueren in totaal verschillende vormen. Terwijl ze delen veel overeenkomsten hebben hun doelen en stijlen verschoven door de jaren heen. De professionele fotograaf is iemand die deze verschillen begrijpt en begrijpt wanneer aan te passen aan deze verschillen.

Verschillende bedrijven hebben verschillende eisen. In sommige gevallen is de traditionele commerciële fotograaf niet meer nodig zijn, terwijl in andere gevallen commerciële fotografen kunnen specialiseren in eventfotografie of misschien zelfs professionele fotojournalistiek.